ריחות של ראש השנה,
גם אתם מרגישים את תחושת החגיגיות באויר? תמיד אמרתי שיש משהו סופר מיוחד בחג הזה.
עצם ההתחדשות, האוכל המסורתי שמקשט את השולחן,
זהו, זה זה!
זה הקסם של ראש השנה.
ויש מנה יותר סימלית ומיוחדת לראש השנה מגפילטע פיש?
האמת, לספר לכם סוד קטן, בחיים לא טעמתי גפילטע פיש,
לא משנה כמה יגידו שזה טעים וכמה יבקשו ממני רק לטעום, אפילו רק ביס,
כספרדייה מצויה, משהו לא מסתדר לי בדג טחון מתוק וקר 🙂
אבל כאחת שנשואה לפולני שמעריץ את הגפילטע, הרצון הכי עז שלי הוא לשמח את קיבתו של החצי השני שלי, לא ככה? ובמיוחד שמה שהוא הכי רצה זה שאני אטעם ואתאהב בדבר הזה.
ואז מצאתי את עצמי שוברת את הראש,
איך משמחים את הגבר וטועמים משהו כל כך שונה מהטעמים הפיקנטיים שגדלתי עליהם?
ואז נדלקה לי הנורה (של החשיבה היצירתית, כן?) בואו נכין אותו טבעוני ובריא? מה אתם אומרים?
אז מה אנחנו צריכים
1 כוס קמח שקדים
חצי תפרחת כרובית בינונית
תפוח אדמה קטן
1/2 כוס אגוזי פקאן טבעיים
1 בצל קצוץ קטן
כף חומץ תפוחים אורגני
כף שמן זרעי ענבים
2 אצות נורי
כף אבקת מרק טבעונית
לקישוט:
עיגולים דקים של גזר
לחזרת:
2 סלקים בינוניים
1 כפית מיץ לימון
1 ס"מ ג'ינג'ר טרי
*אופציונלי: 1 כפית אבקת וואסבי
אז מה אנחנו עושים
הרתיחו 2 כוסות מים והוסיפו את הכרובית ותפוח האדמה למשך 5 דקות של רתיחה בסיר עם מכסה סגור
(מומלץ לחתוך אותם לחתיכות קטנות לפני).
הניחו את הכרובית ותפוח האדמה במסננת על מנת להגיר את המים, למשך כמה דקות.
שטפו את הסיר איתו עבדתם, כעת הוסיפו את השמן, החומץ והבצל וצרבו אותם למשך 3-4 דקות.
סיימנו, כעת נשלב את כל החומרים לתוך מעבד המזון להכנת הקציצות.
ראשית הכניסו את אצות הנורי וטחנו עד לקבלת אבקה אחידה.
הוסיפו את כל המרכיבים וטחנו ב"פולסים" (לחיצות קצרות) עד לקבלת מרקם אחיד.
מומלץ להכניס למקרר ל10-15 דקות ורק לאחר מכן להכין את הקציצות, הקירור יקל על יצירת הקציצות.
צרו קציצות בצורת ביצה שטוחה והניחו אותן כבר בצלחת הגשה לבנה (שניתן לכסות עד לרגע ההגשה).
אז איך מכינים את החזרת?
גרדו בפומפייה את הסלק (ללא בישול) והג'ינג'ר.
הוסיפו את הלימון והוואסבי וערבבו.
טיפ 90%10 להגשה:
הניחו כף חזרת בפינה העליונה של צלחת ההגשה ועם הכף לחצו על החזרת ומשכו אותה עד לתחתית הצלחת, כך תיצרו צלחת מסוגננת ואצילית.
הניחו את קציצות הגפילטע שורות שורות ועל כל אחת הניחו טבעת גזר.
